Sitech

Blended support voor Sitech Services: multi-disciplinair, on-site en remote, als elke minuut telt

Sitech Services helpt bedrijven op het Chemelot-terrein bij Geleen met unieke diensten en de nieuwste technologieën om het maximale uit hun fabriek te halen. Toen er een behoefte bestond om de service-desk en on-site support te verbeteren, werd Valid ingeschakeld om hierbij te helpen. Deze IT-dienstverlener kwam met een innovatieve oplossing.

Sitech stelt bedrijven in de procesindustrie, chemische industrie en energiesector in staat om te groeien. Dat doet het bedrijf onder meer met diensten op het gebied van brandveiligheid, grootschalig onderhoud, procesoptimalisatie. Sitech zet hiervoor expertise en innovatie in om samen met klanten tot betere prestaties te komen, en dus tot meer rendement. Ook verregaande digitalisering hoort hierbij en voorspellend werken, waardoor bijvoorbeeld storingen worden voorkomen.

Uitdaging: on-site Service Desk

Sitech wilde een dedicated onsite Service Desk realiseren die ook nog de voordelen van een grotere, centrale shared service-desk biedt. Er werd een request for proposal uitgeschreven om te zien welke partijen daarvoor in de markt waren.

Valid – vrouw 1
Valid – man vrouw 5
Oplossing: klantkennis en schaalbaarheid combineren

De opdracht ging naar Valid, dat Sitech op dat moment al ondersteunde met managed services. Maar dat contract liep af. “Je wilt een goede klant niet verliezen”, zegt Patrick Nijssen, sales manager outsourcing bij Valid. “Daardoor stonden we op scherp om met een innovatieve oplossing te komen. We hebben klantkennis en schaalbaarheid optimaal gecombineerd, door de inzet van onze Contact Center-oplossing.”

“Valid is ons op een slimme manier tegemoet gekomen door zijn service-desk-aanpak te innoveren.”

Irma Renders B.U. Manager ICT
Valid – overleg dame en heer
Valid – overleg laptop
Resultaat: klus op tijd geklaard, Medtronic is klaar voor meer

Het voordeel daarvan is dat alle engineers die voor Sitech op het Chemelot-terrein werken, deel uit kunnen maken van de service-desk. “Ideaal wanneer het erg druk is bij de on-site service-desk”, zegt Nijssen. “De engineers kennen Sitech immers en kunnen gebruikers snel weer op weg helpen. Omdat het voor ons Contact Center niet uitmaakt waar de engineer zich bevindt, kunnen we in het uiterste geval ook terugvallen op de centrale service-desk in Eindhoven. De Sitech-eindgebruiker krijgt dus altijd een medewerker aan de lijn, hoe druk het ook is.”

Volgens Nijssen werkt de aanpak goed. “De kwaliteit van de dienstverlening is verder gestegen, Sitech medewerkers worden sneller geholpen, en we hebben geen discussies over SLA’s.” Zo draagt Valid bij aan Sitechs belofte: ‘Wij maximaliseren de resultaten’.

Sitech
Ontdek de mogelijkheden voor jouw organisatie
Valid – CTA 2