Teammanager

Roland Lemmerlijn

Klanten, medewerkers en Valid vooruithelpen, daar ga ik voor

Stilstand is achteruitgang. Daarom zet ik me elke dag vol passie in om klanten, medewerkers en Valid vooruit te helpen. Dingen regelen, zorgen dat problemen worden opgelost, daar heb ik passie voor. Als klanten tevreden zijn geeft me dat veel voldoening. Eigenlijk is dat het allerbelangrijkst, klanttevredenheid. Zelf wil ik ook vooruit. Voor ik bij Valid kwam werkte ik bij een accountantskantoor. Ik begon daar als servicedeskmedewerker en groeide door naar systeembeheerder en applicatiemanager. Ik had al een MBO-diploma ICT-beheer op zak en heb in die periode in deeltijd nog een HBO-opleiding in ICT management en security afgerond.

Ik kreeg al snel verantwoordelijkheden

Toen Valid bij mijn werkgever de automatisering op zich nam, stapten een paar collega’s over. Ik heb later, in 2015, dezelfde weg bewandeld. Bij Valid kreeg ik volop kansen om mijzelf verder te ontwikkelen. Ik ben er trots op dat ik die kansen ook heb gepakt. Ik begon als infrastructuur-specialist en kreeg al snel verantwoordelijkheden, toen ik coördinator werd van de cloud afdeling. Het woord zegt het al, het team helpt organisaties met verandertrajecten. De techniek heb ik gelukkig nooit los hoeven laten, want ik vind het leuk om ook daar mee bezig te zijn.

Inmiddels ben ik alweer drie jaar teammanager, tegenwoordig van een klantenteam. In die rol ben ik ook verantwoordelijk voor verschillende HR-taken. Ons team bedient een set van vijf klanten. Die zitten verspreid door het land, onder meer in Amsterdam, Den Haag, Limburg en de Veluwe. Dat betekent dat ik veel reis. Gelukkig blijft er nog tijd over om naast het werk te klussen en actief te zijn in het verenigingsleven. Ik ben geüniformeerd lid bij de schutterij.

Een typische werkdag begint voor mij met het opstarten van Omnitracker. Dat is een servicemanagement-tool. Ik check welke taken zijn opgepakt door het team en zet nieuwe taken uit. Het kan goed zijn dat ik vervolgens een operationeel overleg heb met een IT-team van een klant in Amsterdam. Het gaat meestal over incident-, change- en problem-management. Dingen bijsturen, oplossingen zoeken en verbeteren.

Overleg vindt plaats in een open sfeer

Bij mijn werk hoort ook dat ik eens per week overleg met het team over lopende zaken. Zijn er veranderingen in onze organisatie? Wat speelt er bij onze klanten? Waar is extra aandacht voor nodig? Ook met andere teammanagers voer ik regelmatig overleg om te horen hoe zij dingen aanpakken. Eens per maand voer ik gesprekken met individuele teamleden. Hoe ontwikkelen zij zich in hun werk, hoe gaat het privé? Kenmerkend voor Valid is de open sfeer, iedereen kan altijd alles zeggen.

Bij Valid krijgt iedereen een persoonlijk ontwikkelbudget

Persoonlijke ontwikkeling is belangrijk bij Valid. Elke collega krijgt daar een budget voor. Dat bedrag mag iedereen naar eigen inzicht besteden aan trainingen, opleidingen of cursussen. Die moeten natuurlijk wel iets met hun werk te maken hebben. Ik coach ze in het voortraject. Wat ik leuk vind aan mijn werk is de dynamiek. Ik ben niet alleen maar druk met HR werk, ik ben ook veel onderweg naar klanten. Ik vind het fijn als ik het verschil kan maken voor klanten, bijvoorbeeld op momenten dat ze iets willen veranderen in hun IT-landschap. Samen zoeken naar de beste oplossing, daar doe ik graag een stap extra voor.

Ook werken bij Valid? Kies je carrière met karakter! Bekijk hier onze vacatures.

Werken bij Valid

De club waar we trots op zijn. Kies je carrière met karakter.

Een lekker salaris, mooie projecten en leuke extra’s. Waar kies je voor? Jouw toekomstige collega's weten het wel. Zij kozen voor karakter. Want dat is waar we vol mee zitten. We kijken vooruit, terwijl we vandaag impact maken. Samen met onze collega’s, klanten en partners. En die gemeenschappelijke passie voel je aan alles. 

Bezoek onze carrièresite

Wij gebruiken cookies om het gebruik van onze website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Door onze website verder te bezoeken ga je hiermee akkoord. Lees meer over cookies.