Menu

Q-Park en Valid hernieuwen samenwerking

Maastricht, 16 februari 2017 – In aanloop naar de introductie van een nieuw klantenservicesysteem, heeft Q-Park, één van de grootste Europese parkeerdienstverleners, opnieuw voor Valid gekozen. De IT-dienstverlener levert de infrastructuur die ervoor zorgt dat operators in de Q-Park Control Room op elk gewenst moment de juiste informatie hebben om parkeerders snel en adequaat te kunnen helpen. 

Q-Park onderscheidt zich door de hoge kwaliteit van de parkeervoorzieningen en dienstverlening. “Mensen moeten gemakkelijk en snel hun auto kunnen parkeren en daarna zonder oponthoud weer kunnen uitrijden”, zegt Michel Feddema, Information Manager Q-Park Control Room (QCR). “Goede klantenservice is daarbij zeer belangrijk.” Die klantenservice wordt geboden vanuit de QCR voor de parkeerfaciliteiten in heel Europa.

“Er kan altijd iets misgaan, zoals een storing bij een betaalautomaat of klanten die hun parkeerkaartje kwijtraken waardoor ze niet naar binnen kunnen”, vervolgt Feddema. “Als zij dan contact opnemen met de QCR is het essentieel dat onze operators meteen de juiste informatie over betreffende garage en gehanteerde betaalsystemen kunnen oproepen.”

Valid zorgt, sinds 2012, dat dat mogelijk is en ontsluit middels Virtual Desktop Infrastructure de applicaties die de operators voor hun werk nodig hebben. Ook monitort en beheert Valid deze robuuste omgeving 24x7. Feddema: “De QCR is uitermate bedrijfskritisch. Vandaar dat de meeste componenten in de infrastructuur redundant en hoog-beschikbaar zijn uitgevoerd. Ze draaien in een ‘private cage’.” 

Feddema: “Nu we dit jaar met nieuwe contactcenter-software gaan werken, leek het ons goed om voor de onderliggende infrastructuur ook weer eens een marktscan te doen. Valid heeft deze exercitie met glans doorstaan. We zijn goed op elkaar ingespeeld. Ze hebben kennis van zaken en ze hebben bewezen een goede job te doen. Het huidige systeem werkt tot volle tevredenheid.”