Vodafone - VPNR

Competentiegebied

Projectmanagement - VPNR

Onze opdrachtgever

Vodafone Nederland heeft 5,3 miljoen klanten, bijna 90 winkels en 3.000 medewerkers.

De uitdaging

Mobile VPNR is een bedrijfstelefoniedienst die het voor corporate klanten mogelijk maakt virtueel een privé bedrijfsnetwerk te realiseren met services zoals een intern (verkort)nummerplan, gratis onderling bellen, doorverbinden en groepsschakelingen. Het doel van het project was het implementeren van een nieuwe business services omgeving voor de huidige high-value corporate klanten van Vodafone. En deze tevens te migreren van de verouderde omgeving naar de nieuwe state-of-the-art omgeving.

Onze aanpak

Naast telecom kennis, was het belangrijk om focus te houden op tijd en geld zonder de kwaliteit en het beoogde eindresultaat uit het oog te verliezen. Direct na aanvang zijn de stakeholders in kaart gebracht en is er een internationale stuurgroep geïnstalleerd. Samen met de partners is er een implementatie- en migratie strategie ontwikkeld zodat de nieuwe omgeving minimaal dezelfde kwaliteit zou leveren als de huidige.

Het resultaat

De business continuïteit is gewaarborgd, doordat het grootste gedeelte van de corporate klanten inmiddels succesvol is gemigreerd naar de nieuwe omgeving. Succes is mede behaald door vooraf duidelijkheid te verschaffen over rollen en verantwoordelijkheden bij stakeholders en projectleden. Door de doordachte gemeenschappelijke aanpak heeft iedereen de focus gehad op de scope en bijbehorende kwaliteit en het opleveren van het eindproduct binnen tijd en investeringen. De ervaring van de Valid project manager in internationale projecten met grote business impact en daarnaast het benadrukken van het belang van samenwerken heeft geleid tot het beoogde succes. De business services kunnen de klanten van Vodafone zo weer jaren supporteren.

Business Benefits

  • Het waarborgen van de gerealiseerde business continuïteit.
  • Het continueren van de omzet door het uitbreiden en verbeteren van de afgenomen business services.

“Valid verdiept zich in de klant, heeft helicopter-view, anticipeert en regelt het." Erwin de Ruiter - Manager Customer Implementation