Sabic

Competentiegebied

Service Management - Section Head Service Level & Process Management

Onze opdrachtgever

SABIC is een internationaal petrochemisch bedrijf met het Europese hoofdkantoor in Sittard en een productielocatie in Geleen (Chemelot). In de regio werken in totaal 2000 medewerkers, wereldwijd zijn dit er ruim 40.000. SABIC IT levert IT diensten aan alle Business Units en ondersteunende diensten binnen SABIC in de regio Europa. 

De uitdaging

SABIC heeft zich in 2009 tot doel gesteld om in 2020 een top 3 wereldspeler op het gebied van petrochemische industrie te zijn. Als gevolg daarvan kwam in 2010 de global SABIC IT organisatie tot stand. Binnen IT betekende dit de totstandkoming van een global transform (projecten) organisatie en regionale services (beheer) organisaties. De regionale services organisatie per regio werd opgesplitst in: Business Applications, Infrastructure service, Helpdesk & End User Support, End User Training en ERP

Onze aanpak

Valid levert de Section Head rol, meer specifiek die van Service Level & Process manager binnen Infrastructure Services, met als belangrijkste taken:

  • Integreren van global IT management processen binnen de vroegere SABIC entiteiten;
  • Day-to-day management van non-standard changes binnen de regio Europa;
  • Coördineren van alle inkoop opdrachten geplaatst door de Orderdesk ICT en Software License Desk;
  • Verantwoordelijk voor de onboarding en offboarding van IT resources.


Het resultaat

Door het opleveren van procesbeschrijvingen voor de processen change- en problem management  en het werken conform deze processen is de betrouwbaarheid van changes op IT diensten verhoogd. Dit geldt zowel voor de kwaliteit als de tijdigheid van de oplevering. Door de tijdige en correcte levering van bestelde hard- en software is de efficiency van SABIC medewerkers verder verhoogd.

Business Benefits

  • Verhogen van de kwaliteit en betrouwbaarheid van wijzigingen op IT diensten.
  • Verbeteren van de efficiency van SABIC medewerkers hetgeen in positieve zin bijdraagt aan de winstgevendheid.

“Excellentie is geen toestand maar het resultaat van continue verbeteren en veranderen”. Hans Leijten - Manager Infrastructure Services